Θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα με θανάσιμο τραυματισμό δικυκλιστή, η μηχανή του οποίου συγκρούστηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο ύψος του Χαϊδαρίου
Θανατηφόρο τροχαίο (20/11-12.00) στη Λεωφόρο Αθηνών, στη διασταύρωση με την οδό Ηρακλείτου, με αναβάτη δικύκλου να συγκρούεται με μεγάλη ταχύτητα με ασθενοφόρο που είχε διακομιδή με ηχητική αναγγελία, στο Νοσοκομείο Αττικόν.
Σύμφωνα με μαρτυρίες, το ασθενοφόρο με ηχητικό (σειρήνα) ενεργούσε διακομιδή ασθενούς με συνοδό, με κίνηση στο κατερχόμενο ρεύμα προς Αθήνα, με τον οδηγό να στρίβει προς το Νοσοκομείο Αττικόν, ενω η μηχανή είχε κίνηση στο ρεύμα ανόδου. Ο οδηγός του ασθενοφόρου έστριψε με κόκκινο, με το δίκυκλο να προσκρούει με ταχύτητα στην πόρτα του συνοδηγού.
Ο οδηγός της μηχανής φορούσε κράνος, ωστόσο προσέκρουσε με φόρα στο οδόστρωμα. Μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο και στη συνέχεια δηλώθηκε ο θάνατός του. Τραυματίες οι δύο διασώστες και η ασθενής σε διακομιδή και η συνοδός της, μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο σε αποχή υγειονομικής περίθαλψης.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο νεκρός δικυκλιστής στο τροχαίο, είναι ο Πραγματογνώμονας Τροχαίων Αθανάσιος Παπανικος.
Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ ΜΜιχάλης Γιαννάκος, σε ανάρτησή του, αναφέρει, «Προσοχή συνάδελφοι! Σε καμία περίπτωση δεν περνάμε με κόκκινο φανάρι. Κάθε παράβαση του ΚΟΚ γίνεται με αποκλειστική ευθύνη του οδηγού με ό,τι σημαίνει αυτό. Αντιλαμβανόμαστε την ψυχολογική πίεση των διασωστών που επιχειρούν σε αντίξοες συνθήκες λόγω του έντονου κυκλοφοριακού κάθε μέρα στους δρόμους, την πολύ μικρή δύναμη των ασθενοφόρων που επιχειρούν στην Αττική, και έχει ως αποτέλεσμα τις μεγάλες καθυστερήσεις με συνέπεια την αγωνιώδη προσπάθεια των διασωστών για γρήγορη διακομιδή στα νοσοκομεία. Προέχει όμως πάντα η ασφάλεια των πολιτών, των διασωστών, η ασφάλεια των συνοδών και των ασθενών που διακομίζονται. Εκφράζουμε τα συλλυπητήρια στους οικείους του μοτοσικλετιστή. Τα περαστικά μας στους 2 διασώστες, την ασθενή και τον συνοδό της».
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, οι οδηγοί οφείλουν να τηρούντην προτεραιότητα σηματοδότησης (διατάξεις των άρθρων 12 έως 43) εξαιρουμένης οχημάτων άμεσης ανάγκης ή μεταφέρουν άτομα με άμεση ανάγκη, που μπορούν να περνούν τον ερυθρό σηματοδότη όταν εκτελούν επείγουσα αποστολή και η προειδοποίηση γίνεται μέσω ειδικών συσκευών (φάροι, σειρήνες) και δεν δημιουργούν κινδύνους για τους λοιπούς χρήστες της οδού. Ωστόσο σημειώνεται ότι δεν αναφέρεται ρητά (ως εξαιρούμενη και μη δεσμεύουσα τον οδηγό του οχήματος αμέσου ανάγκης σε εκτέλεση σχετικής υπηρεσίας) η διάταξη του άρθρου 6 του ίδιου νόμου, που αφορά επίσης την ρύθμιση της συμπεριφοράς των οδηγών από φωτεινούς σηματοδότες.
Ενω σύμφωνα με την απόφαση 934 / 2021 του Αρείου Πάγου ( εδώ), η παράλειψη αυτή πρέπει να αποδοθεί σε νομοτεχνική ατέλεια, καθώς εκτιμά ότι καμία διάταξη του ΚΟΚ, που ρυθμίζει την συμπεριφορά των οδηγών δεν δεσμεύει τους οδηγούς των οχημάτων άμεσης ανάγκης σε περιπτώσεις άμεσης ανάγκης (και υπό την προϋπόθεση βέβαια, ότι αυτοί έχουν θέσει σε λειτουργία τα όργανα ηχητικής ή φωτεινής προειδοποίησης). Τα περιπολικά, τα ασθενοφόρα και τα οχήματα της πυροσβεστικής επιτρέπεται να περνούν με κόκκινο φανάρι, αρκεί να έχουν ενεργοποιήσει τους φάρους και της σειρήνες, να υπάρχει επείγον περιστατικό και δεν δημιουργούν κίνδυνο για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Προανάκριση σε διερεύνηση για τα ακριβή αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος διενεργεί το Ά Τμήμα Τροχαίας Περιστερίου.